PREHRANA MAČKE

Mačke u svojoj prehrani trebaju više mesa od pasa i premda neko od njih mogu razviti neobične navike hranjenja, većina će mačaka okrenuti glavu od žitarica i sličnih proizvoda.

Neki ljudi više vole sami pripremati hranu za svoju mačku, ali to zahtijeva veliko znanje i razumijevanje prehrambenih  potreba mačaka, i sastava različitih sastojaka.

Tijekom godina razvili su se različiti tipovi industrijske hrane za mačke koji imaju zajamčenu kvalitetu. Kad svoju mačku hranite tim proizvodima sigurni ste da dobiva sve što joj treba.

Prednost suhe hrane je u tome što se ne može lako pokvariti. To znači da, za razliku od konzervirane hrane ili svježeg mesa, zdjelicu suhe hrane možete ostaviti mački cijeli dan, čak i po toplom vremenu. Stoga možete dati svojoj mački suhu hranu ujutro, a navečer je nahraniti konzerviranom hranom ili kuhanim mesom, npr. piletinom, puretinom, kunićem ili govedinom, kuhanom ribom s kostima, npr. bakalarom ili tunom. Ovčje srce je također vrlo dobro za mačke. Ostale vrste iznutrica, kao pluća ili želudac, nisu pogodne za mačke jer one trebaju visokovrijedne životinjske proteine koji se nalaze ponajprije u mišićnom tkivu. Što god odlučili, važno je da mačka dobije sve potrebne hranjive sastojke, a to možete postići ako je hranite ne samo mesom i ribom nego i dobro konzerviranom ili suhom hranom.

Odaberite hranu koja ne sadrži umjetne dodatke, jer su neke mačke alergične na njih. Mačkama se nikad ne bi smjelo davati svinjetinu, jer može biti zaražena virusom koji uzrokuje Aujeszkyjevu bolest (lažna bjesnoća, ludi svrbež), koja je smrtpnosna za mačke, nakon dvanaest sati do sedamdeset dva sata od obroka zaraženog mesa.

Mnoge mačke vole mlijeko, no mlijeko je namjenjeno ljudskoj prehrani i stoga nije dobro za mačke, a može uzrokovati i dijareju (proljev). Razlog tome je taj što mnoge mačke ne mogu probaviti laktozu koja se nalazi u mliječnim proizvodima koji nisu sterilizirani. Osim toga sadržaj masnoće namijenjen ljudima premalen je za mačke. Punomasno evaporirano mlijeko ili sterilizirano vrhnje dobre su inačice, ako povremeno želite pogostiti svoju mačku. Proizvođači hrane za kućne ljubimce proizvode mlijeko namijenjno mačkama. Nije dobro mački davati jaja jer ih one teško probavljaju, a sirova jaja mogu biti zaražena bakterijom.

Većina mačaka neće jesti više nego što im treba, pa ih možete hraniti kad zatraže, ali budite oprezni s kastriranim mačkama oba spola. Kod njih se može razviti nevidljiv viseći trbuh ako jedu previše, a ne vježbaju dovoljno.

Neke su mačke jako izbirljive glede hrane. To može biti posljedica jednolične hrane koju su dobivale kao mačići, tako da nisu naviknute na različite vrste hrane, ili su jednostavno razmažene. Mačka uvijek mora imati pristup svježoj vodi koju treba mijenjati barem jedanput dnevno.